Et mylder af historier: Konstruktioner og forhandlinger af normalitet og afvigelse i fortællinger om børn og unge i udsatte positioner / Manon Alice Lavaud. PhD Thesis, Dep. of Social Science and Business, Roskilde University. (2018).
Det dobbelte blik – Se styrkerne i det særlige hos børn og unge i udsatte positioner / Hanne Warming, Manon Alice Lavaud & Signe Fjordside. Akademisk Forlag (2017).
“Comment faire place à une multiplicité de petits récits dans la recherche sur les jeunes en situation de vulnérabilité?” / Manon Alice Lavaud, Sociétés et jeunesses en difficulté , 18 (Printemps 2017).
”Exploring norms about citizenship in stories of young people with ’psychological vulnerabilities’ ” / Manon Alice Lavaud, in Hanne Warming & Kristian Fahnøe (eds) Lived citizenship on the edge of society , Palgrave Macmillan (2017).
”Jeg skulle lige pludselig til at være ’normal’”: konstruktioner af unge i risiko / Signe Fjordside, in Trine Wulf-Andersen, Reidun Follesø & Terje Olsen (eds), Unge, udenforskab og social forandring: nordiske perspektiver. Frydenlund Academic (2016).
”Unge som vidensaktører: metoder til inddragelse” / Signe Fjordside, Stine Lindberg, Helle Schjellerup & Mona Sommer, in Trine Wulf-Andersen, Reidun Follesø & Terje Olsen (eds), Unge, udenforskab og social forandring: nordiske perspektiver. Frydenlund Academic (2016).
“Playing with socially constructed identity positions: accessing and reconstructing children’s perspectives and positions through ethnographic fieldwork and creative workshops.” / Hanne Warming, in F. Esser, M. S. Baader, T. Betz, & B. Hungerland (ed.), Reconceptualising Agency and Childhood: New perspectives in Childhood Studies (Kapitel 8, s. 119-132). London & New York: Routledge. (Routledge Research in Education; Nr. 161). (2016)
Litteraturreview om udsatte børn og unge / Kristine Lagoni, Manon Lavaud, Signe Fjordside & Hanne Warming (2014).